HEMŞİRELİK

(Hemşirelik Lisans Eğitim Programı Amaçları ve Başarım Göstergeleri)

HEMŞİRELİK LİSANS EĞİTİM PROGRAMI AMAÇLARI (A) ve BAŞARIM GÖSTERGELERİ (BG)

A.1. Hemşirelik mesleğinin rol ve işlevlerini yerine getirmek için yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek değişim ve gelişimleri izleyebilecek, gerekli kuramsal ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olacak

  • BG1. Mezunların %80’i sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için gerekli kuramsal ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
  • BG2. Mezunların %5’i en az bir bilimsel faaliyete (kongre, sempozyum, kurs, sertifika vb.) katılır.
  • BG3. Mezunların %5’i kişisel gelişimlerini destekleyecek eğitim faaliyetlerine (ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora vb.) katılır.
  • BG4. Mezunların %5’i mesleki dernek ve örgütlere üye olur.
  • BG5.  Mezunların %80’inin yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek düzeydedir.
  • BG6. Mezunların %5’i insan, çevre ve sağlığı ilgilendiren çalışma, bir proje ya da eylem planına katılır.

A2. Birey, aile ve toplumun birincil, ikincil ve üçüncül düzeydeki sağlık bakım gereksinimlerini, kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanarak karşılayacak.

  • BG1. Mezunların %80’i sağlık bakım uygulamalarında kanıt temelli protokol ve rehberleri kullanır.
  • BG2. Mezunların %80’i bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
  • BG3. Mezunların %80’i sağlık bakım uygulamalarında hemşirelik sürecini kullanır.

A3. Görev, yetki ve sorumluluklarını mesleki değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yürüterek hemşirelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında rol alacak.

  • BG1. Mezunların %80’i çalıştıkları alanlarda görev, yetki ve sorumluluklarını mesleki değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yürütür.
  • BG2. Mezunların %80’i çalıştıkları alanlarda eğitici rolünü kullanır.
  • BG3. Mezunların %5’i hemşirelikte lisansüstü eğitime devam eder.
  • BG4. Mezunların %2’si sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma projelerinde görev alır.

A4.  Rol ve işlevlerini disiplinler arası ekiple işbirliği içinde, kişilerarası iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak yerine getirecek.

  • BG1. Mezunların %80’i kişilerarası iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası ekiple çalışır.
  • BG2. Mezunların %80’i liderlik becerilerini kullanır.